באמצעות משווק מורשה קשרים סוכנות לביטוח

החשיבות של ביטוח משכנתא

תוכן עניינים

החשיבות של ביטוח משכנתא

אחת ההחלטות המשמעותיות שאנחנו נדרשים לקחת בחיינו הבוגרים, היא החלטה איזה מסלול משכנתא לבחור על מנת שנוכל לרכוש דירה משלנו. מרבית האנשים, אינם יכולים לרכוש דירה מבלי לקחת הלוואה מהבנק, קרי משכנתא, וזאת הם עושים על פי המסלולים המוצעים להם, בהתאם לקרן, ריביות ותקופת ההחזר שלה.

כל מי שנדרש לקחת משכנתא לצורך רכישת בית, צריך לקחת בחשבון שהבנק יחייב אותו, בין היתר, גם לרכוש ביטוח משכנתא. ביטוח זה נועד להגן על ההשקעה של הבנק. הרי הוא משקיע בנכס שלנו דרך ההלוואה שהוא נותן לנו, כל עוד אנחנו לא מחזירים אותה במלואה, מבחינת הבנק עליו להגן על ההשקעה שלו, אם חס וחלילה הוא יצטרך לממש אותו.

במאמר זה נסקור את המונחים בתחום ונסביר את החשיבות של ביטוח המשכנתא:

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני חלקים: ביטוח חיים וביטוח מבנה. המשמעות היא, אם חס וחלילה קורה לנו משהו או משהו למבנה, הבנק עצמו לא נפגע מכך, הוא ימשיך לקבל את הכסף שמגיע לנו להחזר המשכנתא. ברגע שאנחנו מסיימים להחזיר את התשלומים השונים, אז אנחנו משוחררים מהצורך להחזיק ברשותנו ביטוח משכנתא ואנחנו יכולים להחליט איזה ביטוח לקנות עבורנו ועבור המבנה עצמו.

החלק של ביטוח חיים למשכנתא, מתייחס למצב בו הלווה הסתלק מן העולם. במצב זה יהיה ניתן לממש את הפוליסה ולהחזיר לבנק את ההלוואה דרכה.

לעומת זאת, החלק של ביטוח מבנה למשכנתא, מתייחס למצב בו המבנה נפגע מסיבה כזו או אחרת, נגרם לו נזק שגורם לאובדן ערך משמעותי, אשר עלול להשפיע על היכולת להשתמש במבנה. מאחר ובמובן מסוים, הבנק הוא שותף שלנו לנכס כל עוד המשכנתא פעילה, ובמידה ואנחנו לא יכולים להחזיר אותה אז הוא יוכל לממש את הנכס ולמכור אותו, אז עליו להיות במצב תקין בשביל שהבנק באמת יוכל לנצל אותו במידת הצורך.

כיצד רוכשים ביטוח משכנתא

הרבה מאוד אנשים שלווים משכנתא מהבנק, רוכשים ביטוח דרך הבנק עצמו. הוא מציע להם את זה כחלק מהעסקה. אך זו לא חובה ולמעשה, במקרים רבים עדיף לפנות אל סוכנות ביטוח בשביל לבחון מה היא מציעה לנו.

אנחנו לא מחויבים לרכוש ביטוח משכנתא בבנק בו קיבלנו הלוואה, ויש לנו אפשרות לרכוש את הביטוח בכל סוכנות על פי מה שנראה לנו נכון. אנחנו כן נצטרך להציג את המסמכים הרלוונטיים, וכל מה שדרוש לבנק בשביל להוכיח שאכן רכשנו ביטוח משכנתא, על פי התנאים.

מאחר ולא חייבים לרכוש פוליסת ביטוח משכנתא דרך הבנק, מוטב לפנות כאמור לסוכן ביטוח שאנחנו סומכים עליו ונותנים בו אמון. הוא יבחן את הצרכים שלנו, ויציע לנו פוליסה שתשרת אותנו גם מבחינה כלכלית, גם מבחינת התנאים הרלוונטיים עבורנו, וכן תעמוד בדרישות הבנק לצורך קבלת משכנתא.

למידע נוסף ניתן לפנות לסוכנות הביטוח אנגלמן בכתובת הבאה:

https://engelman-ins.co.il/mortgage/

 

ביטוח נסיעות לאסיה
ביטוח נסיעות לאסיה

מחפשים יעד חדש בעולם שבו תוכלו לבקר? אם נמאס לכם מהטיולים באירופה, והמזרח לא ממש קורץ לכם – יש יבשת אחת שהיא מסקרנת במיוחד. אנו כמובן מדברים על יבשת אפריקה, ואחת המדינות הדומיננטיות ביותר ביבשת היא כמובן דרום אפריקה. אז אם אתם סוגרים ביטוח לדרום אפריקה, שווה לכם לשמוע מה הפך את אפריקה הדרומית להיות אחת מהפנינות ל היבשת כולה.

קרא עוד »
מדוע כל כך משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל
תוקף הדרכון ואיך זה עובד

בעולם היום, רבים מבקשים לצאת מהמדינה ולבצע נסיעות לחו"ל. תוקף הדרכון הוא פרמטר חשוב וחיוני לכניסה למדינה, וכך גם לצאת מהמדינה. אבל מה זה בדיוק תוקף הדרכון ואיך זה עובד?

קרא עוד »
נגישות
× אפשר לעזור?