באמצעות משווק מורשה קשרים סוכנות לביטוח

ביטוח נסיעות לסיני - לנפוש בראש שקט

עכשיו כשהגבול הדרומי של ישראל נפתח, מאות ישראלים כבר נוהרים לעבר חופי סיני השלווים. סיני כל כך קרובה אלינו, ממש כאן בחצר האחורית שלנו, עד שלעתים נדמה שנסיעה אליה היא לא נסיעה לחו"ל אלא קפיצה קטנה לשכנים.

לא האמנו שזה יימשך כל כך הרבה זמן, אבל שנה שלמה מעבר הגבול טאבה היה סגור. שנה שלמה שבמהלכה כל מה שיכולנו לעשות זה רק לפנטז על החופים המופלאים של חצי האי סיני ועל חופשה שכל כולה התנתקות, שלווה ומים צלולים.

החדשות הטובות הן, שבימים אלה מעבר הגבול נפתח מחדש אם כי תחת שורה ארוכה של הגבלות.

כמו כל נסיעה לחו"ל, אחרי שמצאנו מקום להתארח, קראנו קצת על מה יש לעשות בסביבה, ספרנו את הימים וארזנו תיק – צריך גם לדאוג לביטוח נסיעות. ביטוח כזה נועד לכסות על כל הוצאה במקרה של פגיעה או פציעה במהלך הטיול שדורשת טיפול רפואי, וגם כמובן לפצות אותנו במקרה של גניבה או אובדן של המטען, דברים שבהחלט קורים מידי פעם לצערנו. בקיצור, לא נוסעים לחו"ל בלי לבטח את עצמנו, גם אם מדובר בסיני.

ספורט ימי, טיולים להרים למטיבי לכת, טיולי שקיעה לאלה שפחות, מסעדה ייחודית וגם ירידה אל מתחת למים – סיני מציעה לנו כל כך הרבה אטרקציות וחוויות שפשוט חבל לא לבדוק לפחות את חלקן.

סיני היא המקום המושלם לבטן-גב איכותי וחופשה שקטה בלי שום לחץ ודאגות, אבל אם אתם לא מסוגלים לראות את עצמכם רובצים על החוף כל היום (זה בסדר, אנחנו לא שופטים), תשמחו לדעת שלאורך 230 הקילומטרים של רצועת החוף של דרום סיני, מחכות לכם שפע אטרקציות כיפיות ומעניינות. צלילות, טיולי שטח, ג'יפים, קייטסרפינג ואפילו שופינג ובתי קפה – סיני Has it all, רק תבואו.

האטרקציות בסיני מגוונות ומתאימות למטיילים יחידים, זוגות, קבוצות חברים ומשפחות, והן משתנות בהתאם לאזור בו תשהו. אם יש לכם קאמפ או בית מלון מועדף שאתם רוצים להגיע אליו ורוצים לדעת מה אפשר לעשות באזור, הרכבנו לכם רשימה של 7 אטרקציות שישדרגו את החופשה שלכם ויעשו לכם כיף.

כמה טיפים לפני הנסיעה לסיני

ציוד גלישה וצלילה

אפשר להעביר בגבול, אבל אם במקרה לא באתם לפקיד בטוב בעין או שמעכבים אתכם לבדיקה, חייכו ותתנהגו בנימוס, זה לא המקום לעשות בלגן. אפשר גם לשכור ציוד בלא מעט מקומות בסיני.

חטיפים

תביאו חופשי, מה גם שהבדואים יהיו מבסוטים אש אם תפנקו אותם ואת הילדים שלהם (שיציעו לכם לרכוש צמידים) בבמבה, ביסלי וטורטית.

סנדלים/שקפקפים

כדאי מאוד להביא סנדלים שאפשר להיכנס איתם למים, זה לא כל כך נעים לדרוך על קיפוד ים סורר.

מזג אוויר

אתם במדבר. קחו משהו שיחמם אתכם בלילה אם אתם מגיעים בעונות המעבר.

שנורקל

חובה. זו לא חופשה בסיני אם אין איתכם ציוד בסיסי לשנירקול. אפשר גם לשכור במקום, אבל עדיף להתארגן על משקפת ושנורקל מראש.

טיולים מומלצים

סנתה קתרינה וההר הגבוה

ההר הגבוה הוא האזור שסובב את מנזר סנטה קתרינה, המנזר העתיק ביותר בעולם שפועל ברציפות, השוכן לצד ג'בל מוסא (הלוא הוא הר סיני, על פי המסורת הנוצרית). האזור גדוש הפסגות (הגבוהה בהן, ג'בל קתרינה, מתנשאת לגובה 2,642 מ') טומן בתוכו שפע של אפשרויות טיול במסלולי קושי משתנים, מטיול יומי אל המנזר ועד לטיולים בני יומיים עד ארבעה בליווי גמלים הכוללים כניסה אל מקורות המים, ביקור בבוסתני הפרי ושקיעות מרהיבות. הסופר והעיתונאי צור שיזף מדריך טיולים באזור.

ואדי וואש־וואשי

יש מעט דברים מתגמלים בחיים כמו הליכה במדבר עד הגעה למקור מים קריר, וזו בדיוק ההבטחה הגלומה בטיול אל ואדי וואש־וואשי. היציאה לטיול היא מראס א־שטן, משם יוצאים ברכב שטח בליווי מדריך, שכן הדרך עוברת בנקיקים ובשבילים צרים הדורשים התמצאות של מקומי. המסלול אורך שניים־שלושה ק"מ ובסופו בריכה רחבת ידיים.

נאבק

כפר דייגים השוכן דרומית לדהב שבו נראה שהזמן עצר מלכת. נאבק מומלץ בעיקר לטיולים מפאת מיעוט אפשרויות הלינה בו. במקום גם שמורת טבע באורך 40 ק"מ וחורשות עצומות של מנגרובים – אחד העצים היחידים בעולם שצומח במים מלוחים. מומלץ במיוחד להגיע ליום, ליהנות מארוחה ולשנרקל מול הדקלים במקום באחת השוניות היפות בחצי האי.


עין חודרה והקניון הלבן

יש הטוענים כי בנווה מדבר זה חנו בני ישראל בזמן מסעם לארץ המובטחת. מדובר בקניון הבנוי מאבן חול לבנה, ומסביב שקט שמימי. אורך המסלול הוא בין שעתיים לחמש שעות (ניתן גם לעשות טיול של יומיים עם לינה בשטח). היציאה למסלול היא מנואיבה. נוסעים 30 ק"מ דרומה עד הפנייה לסנטה קתרינה, אחר כך ממשיכים כ־15 ק"מ לבקעת חג'אג' ומשם ברכב שטח עד הקניון הלבן. כמובן מומלץ לצאת בלוויית מדריך מקומי ועדיף בקבוצה.

אטרקציות

משחקים בחמר טבעי – ביר סוויר

בחלקה הצפוני ביותר של רצועת החוף, אחרי מתחמי האירוח, יש מרבץ חמר טבעי סמוך לעץ אשל שצומח ממש על הים. קחו שקית חזקה, מלאו אותה בחמר וחזרו לחושה לשעת יצירה. מתאים גם לילדים, גם לאמנים וגם לסטלנים.

קניון הצבעים – נואיבה

בקשו מבעל החושה שלכם שייקח אתכם אל קניון הצבעים (ואדי אל-אברק) – קניון מרהיב שנופי אבן החול הצבעונית שלו מספקים חוויה טריפית למדי. המסלול עצמו אורך כשעתיים (ורובו בירידות) מה שהופך אותו למתאים גם לעצלנים מבינינו. בתוך המסלול עצמו יש מאהל בדואי בו אפשר לנוח ולהתרענן ולתת קטנה לפני שממשיכים בדרך.

נגישות
× אפשר לעזור?